Klanttevredenheid

Waarom een professioneel klanttevredenheidsonderzoek?
  • Hoe waarderen uw klanten uw dienstverlening?
  • Hoe waarderen ze uw binnendienst, klachtenafhandeling, prijsstelling, service niveau?
  • Hoe tevreden zijn uw klanten?
  • Wat zijn u belangrijkste aandachtsgebieden om te verbeteren?
  • Hoe zorgt u voor klantloyaliteit?
Belangrijke vragen die u inzicht geven hoe u uw bestaande klanten langer aan u kunt binden? Waar dient u de priroriteiten te leggen?

Inzicht klanttevredenheid cruciaal voor uw bedrijfsvoering

De antwoorden op deze vragen zijn ook cruciaal voor uw bedrijfsvoering en de mate van uw succes. Want waarom kiezen uw huidige klanten voor u en niet voor uw concurrent? Door het meten van de klanttevredenheid krijgt u inzicht in de prioriteiten voor de onderneming. Het behouden van bestaande klanten kost u ook veel minder geld dan het werven van nieuwe klanten. Klik hier voor uw mogelijkheden voor het meten van de klanttevredenheid.

Klantloyaliteit belangrijker dan het aantrekken van nieuwe klanten
Consumenten houden van merken die hun levenstijl en waarden uitdragen. Uit Datamonitors onderzoek komt naar voren dat 51 procent van de Europeanen en Amerikanen merken waarderen die hun mentaliteit en kijk op het leven weerspiegelen. 56 procent van de consumenten waardeert marketing waarin hun persoonlijke situatie wordt gereflecteerd.

Hedendaagse consumenten raken snel verveeld met het ‘gebruikelijke’. Ze staan tegenwoordig meer open voor onbekende ideeën, culturen en voorwerpen. Met als gevolg dat de consument meer openstaat voor het experimentele. Behoefte aan meer afwisseling wordt ook gestimuleerd door marketeers en retailers, zeker als het gaat om het upgraden van producten. Dit is ook noodzakelijk in een markt waarbij conusmentenaantallen gelijk blijven of dalen.

Nieuwe consumenten vinden door middel van het verhogen van het innovatietempo is een manier. Maar de snelheid van de innovaties moeten wel in lijn zijn met de verwachtingen van de consumenten. Veranderen om te veranderen kan averechts werken.

Bron: www.managersonline.nl

Methode van klanttevredenheid

Samen met uw organisatie werken we een volledige vragenlijst uit. Hierna maken we een keuze welke onderzoeksmethode ingezet gaat worden. Deze hangt af van uw product en dienst en van uw type klant. Hoe belangrijker (omzetgerichter) de klant, hoe persoonlijker het onderzoek van de klanttevredenheid. Vul het contactformulier in voor het professioneel uitbesteden van klanttevredenheid aan Provecho bv.

Werkwijze van klanttevredenheid

Belangrijke (strategische) klanten worden veelal door persoonlijke interviews benaderd. Ook wordt hierbij gekozen voor telefonische interviews. Overige klanten worden via internet, e-mail of per post benaderd.

Volgens een plan van aanpak geven we de werkwijze van klanttevredenheid aan de uitkomsten worden in een helder omschreven rapport teruggekoppeld.

Wilt u weten wat we voor u kunnen betekenen? Vul dan het contactformulier in.
 
consectetuer verschillende onderhoudscontracten. leverancier langdurig upselling. wervingsactiviteiten informatie. onderdelen leverancier. fundraising bezoek afspraken onderdelen: (tele)marketing opdrachtgevers adverteerders. (communicatie reguleringsorganen gesprekspartner sparringspartner klachtenafhandeling, georganiseerd grootschalige telefonisch