Algemeen

Meer succes door inzicht in het verkoopproces

Uw verkopers zijn heel druk met het binnenhalen van opdrachten bij hun klanten. U heeft de indruk dat het goed loopt. Maar toch bekruipt u soms het gevoel dat het ook anders kan of moet, met meer succes als resultaat. Weet dan dat u in iedere fase van het verkoopproces een beroep kunt doen op onze organisatie Provecho bv.

Belangrijk is om inzicht te hebben in de fasen van zowel het koopproces van de klant als het verkoopproces van de aanbieder. Wij hanteren onderstaand model om te weten in welke fase van het verkoopproces een contact zicht bevindt.

  Verkoopfasering Betekenis Dienstverlening Provecho
1 Suspect Een niet gekwalificeerde lead, die nog niet op de hoogte is van uw aanbod. Wel bezit een suspect in uw ogen bepaalde kenmerken om ooit een prospect te worden -screenen
-verrijken
2 Prospect Een gekwalificeerde lead, die in dialoog met u (geweest) is. -nabellen mailing
-bezoekafspraken
3 Lead Short-listed, u bent in beeld en uw bedrijf staat op het lijste met aanbieders van de kopende partij. -directe verkoop
-bezoekafspraken
4 Offerte U heeft een aanbieding gedaan. -nabellen offerte
5 Deal Uw aanbod bevindt zich in de afrondende fase.  
6 Klant U heeft (al weer) een tevreden klant. -klanttevredenheid
-cross– en upselling
-retentiecalls
7 Ex-klant Uw klant heeft gekozen voor een andere leverancier. -terugwinnen
 
aliquyam onderhoudscontracten. contract langdurige sponsorwervingsactiviteiten. onderstaande binnenhalen kostenbesparende wervingsacties verzorgingsgebieden. onderdelen: creativiteit, consumentenorganisaties marketingorganisaties, rechterkant swaardvenstraat (seizoenschommelingen) inlevingsvermogen noodzakelijk. aandachtsgebieden (omzetgerichter) business fondsenwerving (rapportage) brandstoffen